Život na čekanju s Covid-19
Pandemijsko širenje novog tipa virusa corone drži svijet u neizvjesnosti – i to ne samo posredno. Početkom godine Njemačka je sa zabrinutošću promatrala dramatične događaje oko Covid-19, ali još uvijek sa sigurne udaljenosti. To se drastično promijenilo u posljednjih nekoliko tjedana. Europa nije propustila eksplozivno širenje virusa corone. Gotovo preko noći reagira na alarmantna zbivanja, s dalekosežnim posljedicama na društvenim, kulturnim i profesionalnim područjima, uključujući i Njemačku. Korona kriza, prema kancelarki Merkel je najgora kriza u novijoj povijesti nakon poslijeratnog razdoblja. [1].
No, sam pojam udaljenost poprimio je sasvim novu dimenziju s najnovijim mjerama. Socijalno udaljavanje je ključni pojam u borbi protiv zaraznih bolesti i na taj način stječe bez premca startnu poziciju od najčešće korištenih trendovskih riječi u 2020 – s iznimno gorkim okusom.
Jedna izgubljena godina za obrazovanje ?
Ono što bi prije nekog vremena bilo potpuno nezamislivo, sada je gorka stvarnost: trgovine i restorani uglavnom su zatvoreni, otkazane su sve vrste kulturnih događanja, a za mnoge od nas radni vijek ograničen na pola radnog vremena ili u kućnim uredima, a škole i sveučilišta su prazni. Što to znači za obrazovanje, kada više nije moguće prisustvovati na nastavi. Da li ova korona kriza ostavlja crnu rupu u obrazovanju na one koji su trenutno na svom obrazovnom putu?
“Strah od izgubljene godine u obrazovanju u Njemačkoj je opravdan ako studenti budu morali dugo ostati kod kuće” [2], kaže Andreas Schleicher..
Slično se može primijeniti i na situaciju sa njemačkim sveučilištima. Početak ljetnog semestra je odgođen, prisustvovanja u učionicama su otkazana do daljnjeg i ispiti svih vrsta su suspendirani. Neposredno prije početka novog semestra, ova mjera utječe na studente i nastavnike, te se sveučilišne strukture suočavaju s nepredviđenim izazovima.
Učimo zajedno, usprkos društvenoj distanci
Sveučilišna nastava bez prisustvovanja? U doba digitalizacije, ova se ideja za tipično frontalno učenje i formate možda može biti i podnošljiva sa svime, ali i nadasve lako zamisliva jer prije svega je bez veće interakcije. Ali kako bi se seminari i praktične vježbe trebali digitalno izvoditi, gdje je njihova srž u razmjeni i izravnoj interakciji različitih mišljenja i stavova? Gdje bi predavači trebali steći svoju tehničku stručnost i tko bi im pružio potrebnu opremu? Što se s didaktičkog stajališta mora uzeti u obzir pri dizajniranju internetskih formata? Odgovore na ovo pitanja dobro je potražiti na Institutu za inovaciju učenja(link is external) (ILI) ili na Sveučilištu Friedrich-Alexander Erlangen-Nuremberg (link is external)(FAU). Dobiti odgovore i sveobuhvatno znanje u području digitalnog obrazovanja na sveučilištu FAU-u i kako bi prikazali predavanje o prikazu puta kroz krizu . Institutu za inovaciju učenja (ILI) je tamo usidren kao centar za digitalno obrazovanje i s najavom mjera u borbi protiv koronske krize posvetio se, zajedno s drugim središnjim institucijama FAU-a u koordinaciji sveobuhvatnih “ad hoc mjera digitalizacije” sveučilišta.
Pod naslovom „FAU-fast-digital! -2020“, sveučilišno rukovodstvo FAU-a pokrenulo je program podrške, koji provodi ILI i nudi predavačima brzu i jednostavnu pomoć. Kao neposredna mjera i središnja točka kontakta, web stranica je brzo digitalno postavljena(link is external) i konstantno se ispunjava didaktičkom i tehničkom podrškom, DIY tutorijalima i brojnim resursima. Pod motom „Pomozi sam sebi“, Institut za inovacije u učenju postavio je sebi cilj objediniti svoje znanje o digitalnim scenarijima poučavanja, alatima i njihovoj mogućoj upotrebi, kao i tehničkoj implementaciji i omogućiti predavačima da primijene digitalni predavački koncept – kreativno, učinkovito i nadasve brzo. Unatoč usredotočenosti na mjere samopomoći, predavači nisu prepušteni sami sebi i mogu u bilo kojem trenutku mogu iskoristiti telefonsku konzultaciju sa stručnjacima o toj temi, a oni će se pobrinuti o svim zahtjevima i pojedinačnim upitima.
Kriza kao šansa za razumijevanje
Koronska kriza predstavlja za nas jedan ogroman stres, a njezine dugoročne posljedice teško je predvidjeti. Unatoč tome, svaka kriza također ima ogroman potencijal da stvori nešto novo i pozitivno. Posljednje, ali ne i manje bitno je to što se može vidjeti na FAU-u i na Institutu za učenje inovacija. Unatoč socijalnoj udaljenosti, svi pogođeni su još više povezani nego ikad i razmjenjuju ideje, rješenja i kompetencije u svakodnevno rastućoj zajednici. Povezanost i umrežavanje važniji su nego ikad prije i situacija još jednom dokazuje što ljudi zajedno mogu postići. Unatoč koroni, svim ograničenjima i događanjima, ostaje još jedna stvar: ljudi. Oduvijek smo znali da je socijalna razina učenja snažna – i za studente i za učitelje.
Izvor: autor: Mona Schliebs, https://epale.ec.europa.eu/
Posljedni komentari